Ismét eltelt egy év!
Az alábbiakban a XXV. Pedagógus Kupa és II. Fábián Tamás Teremlabdarúgó Emléktorna versenykiírását olvashatod.
Kérem, hogy a versenykiírást nagyon figyelmesen olvasd el, hogy utólag minél kevesebb félreértés, esetleg reklamáció legyen!
A versenykiírást a sorsolás helyszínén / Krúdy Gy. Szakközépiskola, Szeged, József A. sgt. 118-120. 2017. Január 13 –án. 17:00 –kor véglegesítettük.
XXV. Pedagógus Kupa és II. Fábián Tamás Teremlabdarúgó emléktorna
VERSENYKIÍRÁS
Aktív pedagógusok és pedagógus diplomával rendelkezők sportolási lehetőségeinek bővítése és összetartása.
Gyenge Balázs testnevelő, egyéni vállalkozó.
Versenybizottság: elnök: - Gyenge Balázs testnevelő / +36 20 393 3335, bgyenge@freemail.hu /
tagok:
- Németh László Domaszék sportcsarnokának vezetője,
- a helyszínek játékvezetői: Rácz László és
Helye:
· Domaszék Község Sportcsarnoka (nyílt kat.),
Ideje: 2017. január 21. A kezdési idő: 8:30
· Játékidő: a csoportmérkőzéseken 2 x 18 perc, az elődöntőkben és a döntőkben 2 x 15 perc
· Lebonyolítás: körmérkőzéses rendszer
· Továbbjutás eldöntése a csoport mérkőzések során: 1.több elért pont,
2.egymás ellen elért eredmény,
3.gólkülönbség,
4.több rúgott gól,
Három vagy több csapat azonos pontszáma esetén a gólkülönbséget, ill. a több lőtt gólt az érintett csapatok egymás ellen elért eredményei alapján számoljuk! Az elődöntőkben és a helyosztókon döntetlen eredmény esetén 3-3 büntetőrúgás következik. Ha ezután is döntetlen, úgy 1-1 büntetőrúgás következik felváltva, míg az egyik csapat játékosa nem ront. A büntetőpárbajban egy játékos egyszer rúghat! Természetesen, ha „körbeért a rúgás”, akkor újra kezdődik.
· A győzelemért
5. Nevezés, a torna résztvevői:
· Nevezési díj: 15.000 Ft/csapat, a mérkőzések helyszínén történik (akik még nem fizették be), a kitöltött nevezési lap egyidejű leadásával.
· A tornán olyan játékosok szerepelhetnek, akik pedagógusi végzettséggel rendelkeznek ( Lásd: a lap közepét! ), és ezt egyértelműen igazolni tudják (diploma fénymásolat + szem.ig.), vagy egyéb diplomával rendelkeznek és oktatási intézményben pedagógusi státuszt töltenek be vagy igazolni tudják, hogy mindkét szülőjük pedagógusi tevékenységet folytat vagy pedagógusi végzettséggel rendelkezik.
· A tornán olyan játékosok is játszhatnak, akik diplomájukat nyelvvizsga hiányában nem kapták kézhez.
· Ebben az esetben a játékos, játékjogosultságát az INDEX-ével igazolja! A három éves „BSc” –t végzettek is játszhatnak, informatikusokat is beleértve.
· Minden csapatnak joga van ellenfele játékosainak játékjogosultságát ellenőriztetni.
· Amennyiben utólag derül ki, hogy valaki nem tudja egyértelműen igazolni játék- jogosultságát, úgy az adott játékost a további küzdelmekből kizárjuk, de a csapat folytathatja szereplését és visszamenőleg az elért eredményeit is jóváhagyjuk.
FIGYELEM!
· A tornán egyetemek és főiskolák nappali tagozatos hallgatói nem, illetve az alábbi feltételekkel játszhatnak!
· Kivétel: főiskolai, egyetemi hallgató, aki betöltötte 20. életévét és igazolni tudja, hogy mindkét szülője pedagógusi tevékenységet folytat, vagy pedagógusi végzettséggel rendelkezik.
· Különböző edzői végzettséggel vagy Okj. rendszerű oklevéllel rendelkezők, felsőfokú végzettség nélkül nem játszhatnak!
· Egy játékos csak az előre leadott nevezési lapon feltüntetett csapatban szerepelhet.
· Nevezni korlátozás nélküli létszámmal lehet, de a díjazásban 12 főt számítunk be / kivéve az érmeket, ott 15 fő /
IGAZOLÁS:
· PEDAGÓGUS IGAZOLVÁNNYAL, OKTATÁSI AZONOSÍTÓVAL, diplomával vagy a szakképesítést igazoló dokumentummal (szülőknek is), indexszel, külföldi játékosok egyéb, egyértelmű igazolással és személyi igazolvánnyal, útlevéllel vagy jogosítvánnyal. Azok, akik pedagógusi képesítéssel nem rendelkeznek, de egyéb diplomájuk mellett oktatási tevékenységet folytatnak, Ők intézményük igazgatója által aláírt igazolást is be kell, hogy mutassanak! Amennyiben valaki otthon felejti igazolásait vagy rajta kívül álló okok miatt nem tudja bemutatni jogosultságát igazoló iratait, akkor a versenybizottság vizsgálja meg a játék jogosultságot.
· Bármely vitatott egyéb esetben is a versenybizottság dönt!
6. Óvás:
Óvni kizárólag a lejátszott mérkőzés után lehet a mérkőzésen érintett csapatok által,
5000.- Ft óvási díj befizetésével,
Egy adott mérkőzés végeredményét az érintett csapatokon kívül más csapat nem
óvhatja meg!
7. Díjazás:
· A győztes csapat elnyeri a vándorkupát és egy állandó kupát
· jelenlegi védője: Ságvári (nyílt kat.).
· Az I-III. helyezett csapatok érem díjazásban részesülnek.
· Az I-IV. helyezett csapatok a támogatók által felajánlott díjakat, ajándékokat kapják.
· A csapatokat, a domaszéki „Sárkány” klubhelyiségben vacsora meghívással ( csak étkezés ) is díjazzuk. Az EREDMÉNYHIRDETÉS is itt lesz!!!!!
· Jutalmazzuk a legjobb kapust, a legjobb mezőnyjátékost, a gólkirályt és a legrutinosabb játékost.
· A gólkirályi címet csak a döntőben elért gólszámok adják. Holtverseny esetén az idősebb játékost illeti a díj.
8. Költségek:
· A rendezési- és díjazási költségeket a rendező szervek és a résztvevő csapatok együttesen fedezik.
· Nevezési díj: 15.000.-Ft. Nyugtát vagy Számlát „Sportszolgáltatás”, Nevezési díj” címen állítunk ki.
9. Egyéb tudnivalók:
· Domaszék: vonaljáték, bedobással vagy berúgással, a kezdőcsapat létszáma 5+1 fő.
· A lábbal szándékosan hazaadott labdát a kapus nem veheti fel. A kapus a félpályán túlra is kidobhatja a labdát. Kapusról szöglet van.
· Szerelési kísérlet esetén a becsúszás szabálytalan.
· Középkezdésből és kirúgásból közvetlenül gól érhető el.
· A mérkőzések során alkalmazott fegyelmezési eszközök: sárgalapos figyelmeztetés, 2 perces kiállítás, 5 perces kiállítás, végleges kiállítás a szabálytalanság súlyosságától függően, azonnali kiállítás. A véglegesen kiállított játékos automatikusan a következő mérkőzésen nem játszhat, de ennél súlyosabb büntetést is kaphat. A véglegesen kiállított játékos helyére 5 perc múlva másik játékos állhat!
· Azonnali kiállítás esetén a csapat nem egészülhet ki.
· Megkérjük a Tisztelt csapatokat, hogy lehetőségeikhez mérten 2 garnitúra eltérő színű felszerelést hozzanak magukkal.
· Felhívjuk a csapatok figyelmét, hogy egy öltözőt több csapat is fog használni, így az öltözőkben hagyott értéktárgyakért felelősséget nem vállalunk!
· A versenybizottság fenntartja magának a jogot a vitás esetek eldöntésére ill. a versenykiírás „menetközbeni” szükséges módosítására!
· A tornán mindenki saját felelősségére játszik, sportorvosi engedélyt nem kérünk!
Az egyes pedagógus munkakörök betöltéséhez szükséges képesítési követelmények
Kotv.
16. § (1) A közoktatási intézmény munkavállalói, illetőleg
közalkalmazottai (a továbbiakban: alkalmazott) tekintetében – a munkáltatótól
függően – a Munka Törvénykönyvét vagy a közalkalmazottak jogállásáról szóló
törvényt e törvény rendelkezéseivel együtt kell alkalmazni.
(2)
A közoktatásban az alkalmazás feltétele, hogy az alkalmazott
a) rendelkezzen az előírt iskolai végzettséggel, szakképesítéssel;
b) büntetlen előéletű és cselekvőképes legyen.
(3) A pedagógus az óvodai nevelő munka, illetve az iskolai és kollégiumi nevelő és oktató munka keretében végzett tevékenységével kapcsolatban a büntetőjogi védelem szempontjából közfeladatot ellátó személy.
(4) A nevelési-oktatási intézményekben és a pedagógiai szakszolgálat intézményeiben a pedagógus munkakörökben dolgozó pedagógus heti teljes munkaideje a kötelező órából, valamint a nevelő-, illetve nevelő és oktató munkával vagy a gyermekekkel, tanulókkal a szakfeladatának megfelelő foglalkozással összefüggő feladatok ellátásához szükséges időből áll. A pedagógus kötelező óráját a gyermekekkel, tanulókkal való közvetlen foglalkozásra, illetőleg a tanórai foglalkozás keretében való nevelésre, oktatásra köteles fordítani.
(5) A nevelési-oktatási intézményekben és a pedagógiai szakszolgálat intézményeiben a pedagógus foglalkoztatása – a 17. §-ban meghatározott feltételek szerint – pedagógus-munkakörben vagy szakvizsgázott pedagógus munkakörben történik. A 17. § (1)-(4) bekezdésben foglaltakat az óraadó tanár tekintetében is alkalmazni kell.
17. § (1) Ha e törvény másképp nem rendelkezik, nevelési-oktatási
intézményben pedagógus-munkakörben az alkalmazható, aki az e törvényben
meghatározott felsőfokú iskolai (egyetemi vagy főiskolai szintű) végzettséggel
és szakképzettséggel rendelkezik. A megfelelő felsőfokú iskolai végzettségek és
szakképzettségek a következők:
a) óvodában óvodapedagógusi;
b) az iskolai oktatás első-negyedik évfolyamán tanítói, konduktor-tanítói,
konduktori (a továbbiakban a konduktori és a konduktor-tanítói végzettség
együtt: konduktor), ha az iskolában a helyi tantervben foglaltak alapján emelt
szintű oktatás folyik, a művészetek, az idegen nyelv, a nemzetiségi és etnikai
kisebbségi nyelv és irodalom, a testnevelés és sport tantárgyaihoz tanítói vagy
tanári;
c) az iskolai oktatás ötödik-hatodik évfolyamán a tantárgynak, megfelelő szakos
tanári vagy a művelődési terület tantárgycsoportjának megfelelő képesítést
nyújtó tanítói;
d) az iskolai oktatás hetedik-nyolcadik, továbbá a középiskola kivételével a
kilencedik-tizedik évfolyamán a tantárgynak megfelelő szakos tanári;
e) középiskolában a kilencedik évfolyamtól kezdődően a tantárgynak, megfelelő
szakos egyetemi szintű tanári vagy készségtárgyak esetén a tantárgynak
megfelelő tanári;
f)
g) szakközépiskolában és szakiskolában a szakmai elméleti tantárgyat vagy
szakmai előkészítő ismeretet, valamint a szakmai alapozó és a pályaorientáció
ismeretet oktató pedagógusnak a képzés szakirányának megfelelő tanári vagy a
képzés szakirányának megfelelő felsőfokú, a pályaorientáció és a szakmai alapozó
oktatásban, továbbá a d) pontban meghatározott;
h)
i) szakközépiskolában és szakiskolában a gyakorlati képzést végző pedagógusnak,
továbbá gimnáziumban a munkába állást előkészítő, illetve segítő elméleti és
gyakorlati foglalkozást tartó pedagógusnak a képzés szakirányának megfelelő
tanári vagy a képzés szakirányának megfelelő felsőfokú;
j) napközi otthoni és tanulószobai foglalkozáson az iskolatípusnak,
kollégiumban az érdekelt iskoláknak megfelelő, a b)-f) pontban felsorolt vagy
szociálpedagógus, pedagógiai szakpszichológus, pedagógia szakos, illetve
nevelőtanár szakos;
k) alapfokú művészetoktatási intézményben, művészeti szakközépiskolában,
szakiskolában a művészeti szakmai tantárgyakat oktató pedagógusnak a művészeti
tárgynak megfelelő felsőfokú iskolai; művészeti szakközépiskolában – ha van a
képzés szakirányának megfelelő egyetemi szintű képzés – a tizenegyedik
évfolyamtól egyetemi szintű tanári, illetve a művészeti területnek megfelelő
egyetemi szintű;
l) a j) pontban fel nem sorolt tanórán kívüli foglalkozás megtartásához a
foglalkozás tartalmi követelményeihez igazodó, a b)-j) pontban felsorolt;
m) iskolai, kollégiumi könyvtárostanárnak (tanítónak) az iskolában,
kollégiumban pedagógus-munkakör betöltésére jogosító a b)-e), illetve j)
pontban felsorolt tanítói, tanári és könyvtáros végzettség és szakképzettség.
(2) Idegen nyelv oktatására – minden iskolatípusban – alkalmazható, aki nyelvtanári vagy idegen nyelv- és irodalom szakos tanári végzettséggel és szakképzettséggel rendelkezik.
(3)
Ha az óvodai nevelés, iskolai nevelés és oktatás, kollégiumi nevelés nyelve a
nemzeti vagy etnikai kisebbség nyelve, illetve nem magyar nyelv, az adott
nyelven folyó nevelő és oktató munkához pedagógus-munkakörben – a
nevelési-oktatási intézmény típusához igazodva – az alkalmazható, aki
a) nemzetiségi óvodapedagógus, nemzetiségi tanítói oklevéllel rendelkezik,
b) az (1) bekezdésben meghatározott felsőfokú iskolai végzettséggel és
szakképzettséggel, valamint az iskolai és kollégiumi nevelés-oktatás nyelvének
tanítására jogosító tanítói, tanári, nyelvtanári végzettséggel és
szakképzettséggel rendelkezik,
c) az (1) bekezdés d)-e) pontjában meghatározott felsőfokú iskolai
végzettséggel és szakképzettséggel rendelkezik, továbbá az alapképzésben vagy a
szakirányú továbbképzésben elsajátította az adott tantárgy kisebbségi
oktatásához szükséges nyelvi ismereteket,
d) a Magyar Köztársaságban honosított, az (1) bekezdés szerinti
pedagógus-munkakör betöltésére jogosító, a tanítás nyelvének megfelelő
oklevéllel rendelkezik.
(4) Iskolapszichológusként az alkalmazható, aki pedagógiai szakpszichológus végzettséggel és szakképzettséggel, vagy pszichológus és pedagógus végzettséggel és szakképzettséggel rendelkezik.
(5) Azt, aki az (1)-(4) bekezdésben előírt felsőfokú iskolai végzettsége és szakképzettsége mellett egyetemi vagy főiskolai szakirányú továbbképzésben pedagógus-szakvizsgát (a továbbiakban: pedagógus-szakvizsga) tett, szakvizsgázott pedagógus-munkakörben kell foglalkoztatni.
(6)
A pedagógus-szakvizsgára történő felkészülés
a) hozzájárul az alapképzésben megszerzett ismeretek és jártasság
megújításához, kiegészítéséhez, a pedagógus-munkakörrel együtt járó feladatok
ellátásához szükséges gyakorlat, képesség, pedagógus pályára való alkalmasság
fejlesztéséhez,
b) hozzájárulhat a vezetői, a szakértői, a vizsgaelnöki, a vezetőtanári
(gyakorlatvezető óvónői, tanítói) tevékenységhez, a pedagógiai szakmai
szolgáltatások, a pedagógiai szakszolgálatok ellátásához szükséges ismeretek
megszerzéséhez, továbbá
c) az alapképzésben szerzett ismeretekhez szorosan nem kötődő új ismereteket
nyújthat.
(7)
(8) A pedagógust, ha nem rendelkezik legalább öt év pedagógus-munkakörben szerzett gyakorlattal vagy pedagógus-szakvizsgával, a munkáltató csak abban az esetben alkalmazhatja határozatlan időre, ha egy évre szóló munkaszerződés, közalkalmazotti kinevezés, óraadói megbízás keretében történő foglalkoztatás során meggyőződött szakmai alkalmasságáról.
(9) Pedagógusképző felsőoktatási intézmény hallgatójának óvodai, iskolai gyakorlati képzésének vezetésére vagy pedagógusok továbbképzésére vezető tanári (gyakorlatvezető óvónői, tanítói), továbbá szaktanácsadói megbízást az kaphat, akinek pedagógus-munkakör betöltéséhez szükséges felsőfokú iskolai végzettsége és szakképzettsége, továbbá pedagógus-szakvizsgája, valamint a nevelő-oktató munkában eltöltött legalább ötéves szakmai gyakorlata van.
(10)
A nem felsőoktatási intézmény által fenntartott óvodában vagy iskolában a
pedagógusképzést folytató felsőoktatási intézmény hallgatójának óvodai
gyakorlati foglalkozásával, pedagógiai gyakorlatával kapcsolatos feladatok
ellátásában, továbbá a pedagógusok továbbképzésében a vezető tanár
(gyakorlatvezető óvónő, tanító) részt vehet
a) a felsőoktatási intézmény és a nevelési-oktatási intézmény megállapodása;
b) a felsőoktatási intézménnyel kötött megállapodás;
c) a nevelési-oktatási intézmény fenntartójával kötött megállapodás alapján.
(11) A szaktanácsadói feladatok ellátásában a megbízóval kötött megállapodás alapján lehet részt venni.
30. § (10) A korai fejlesztés és gondozás, továbbá a képzési kötelezettség feladatait pedagógus-munkakörben gyógypedagógus (terapeuta) konduktor vagy gyógypedagógus (terapeuta), illetve konduktor irányításával, szükség esetén közreműködésével szociálpedagógus, óvodapedagógus, tanító, tanár; nem pedagógus-munkakörben gyógypedagógus (terapeuta) vagy konduktor irányításával szociális munkás, gyógytornász, ápoló, gyermekfelügyelő, pedagógiai asszisztens, gyógypedagógiai asszisztens, bölcsődei gondozó láthatja el.
(11)
A gyógypedagógiai nevelésben-oktatásban részt vevő nevelési-oktatási
intézményben a pedagógus-munkakör betöltéséhez szükséges felsőfokú iskolai
végzettségek és szakképzettségek a következők:
a) ha az óvodai foglalkozás, a tanórai foglalkozás elsődleges célja a
fogyatékosságból eredő hátrány csökkentése, továbbá az egészségügyi és
pedagógiai célú habilitációs, rehabilitációs óvodai foglalkozásokhoz, tanórai
foglalkozásokhoz a fogyatékosság típusának megfelelő gyógypedagógiai tanári,
konduktori, konduktor-tanítói, terapeuta vagy a 17. § (1) bekezdésében
meghatározott végzettség, szakképzettség és egyetemi, főiskolai szakirányú
továbbképzés keretében szerzett – a tevékenység folytatására jogosító –
szakképzettség,
b) ha a fogyatékos gyermek, tanuló ép értelmű és az óvodai foglalkozás, a
tanórai foglalkozás elsődlegesen nem a fogyatékosságból eredő hátrány
csökkentését, a tanuló egészségügyi és pedagógiai célú habilitációját,
rehabilitációját szolgálja, továbbá a tanórán kívüli foglalkozáshoz, a
kollégiumi foglalkozáshoz az a) pontban meghatározott vagy a 17. § (1)
bekezdésében meghatározott végzettség és szakképzettség.
(12) Ha a (11) bekezdés b) pontja alapján a pedagógus-munkakört a 17. § (1) bekezdésében meghatározott végzettséggel és szakképzettséggel rendelkezővel töltik be, biztosítani kell, hogy a fogyatékosság típusának megfelelő végzettséggel és szakképzettséggel rendelkező gyógypedagógus (terapeuta) vagy konduktor segítse a többi pedagógus munkáját.
122. § (10) Az e törvény 17. §-ának (8) bekezdésében meghatározott határidők számításánál a külföldi munkavégzés idejét figyelmen kívül kell hagyni.
127. § (1) a) Az alkalmazáskor és a vezetői megbízáskor
– a végzettség szintjének megfelelő tanári szakképesítésnek kell elfogadni a
képzés szakirányának megfelelő felsőfokú iskolai végzettséget tanúsító
oklevéllel igazolt szakképesítést, ha a felsőfokú iskolai tanulmányok keretében
el kellett sajátítani a tantárgy oktatásának módszertanát; a feltételek
meglétéről az oklevelet kiállító felsőoktatási intézmény igazolása vagy a
leckekönyv alapján a munkáltató dönt;
– főiskolai szintű iskolai végzettségnek és pedagógus szakképzettségnek kell
elfogadni a felsőfokú intézményként, illetve jogelődjeként alapított oktatási
intézményben (például óvónőképző intézet, tanítóképző intézet, szaktanár képző)
szerzett pedagógus szakképzettséget;
– pedagógus-munkakör betöltésére jogosító oklevélnek kell elfogadni a pedagógia
szakos előadói és a nevelőtanári szakképesítést tanúsító felsőfokú iskolai
oklevelet;
– egyetemi végzettségnek és szakképzettségnek kell elfogadni a Magyar
Testnevelési Főiskola által az 1975. évi 16. törvényerejű rendelet
hatálybalépése előtt kiadott testnevelőtanári szakképzettséget.
b) Az alkalmazáskor és e törvényben meghatározott feltételek esetén a vezetői
megbízáskor főiskolai szintű iskolai végzettségnek és pedagógus
szakképzettségnek kell elfogadni az óvónőképzőben, a tanítóképzőben, az állami
zenekonzervatóriumban szerzett végzettséget.
c) Az alkalmazáskor a képzés szakirányának megfelelő főiskolai végzettségnek
kell elfogadni a – képzésről rendelkező jogszabály szerint – felsőfokú
végzettséget tanúsító műszaki oktatói, technikus tanári, szakoktatói oklevelet,
bizonyítványt.
d) A Gépírás- és Gyorsírástanítókat Vizsgáztató Országos Bizottság által
kiállított gépírás és gyorsírás tanítására jogosító bizonyítvány – az e
törvényben meghatározottak szerint pedagógus-munkakör betöltésére jogosító –
felsőfokú szakképesítés.
e) Az alkalmazáskor a képzés szakirányának megfelelő középfokú szakképesítésnek
kell elfogadni a c) pont hatálya alá nem tartozó, tanfolyami képzésben szerzett
műszaki szakoktatói (oktatói) bizonyítványt.
(2) Szakközépiskolában és szakiskolában gyakorlati képzésre – az elméletigényes szakmai képzés kivételével – középiskolai végzettséggel és szakirányú szakmai képesítéssel, valamint ötéves szakmai gyakorlattal rendelkező szakember, ha a feladatot felsőfokú szakképesítéssel rendelkező pedagógussal nem tudják ellátni.
(3)
Ha nincs a képzés szakirányának megfelelő hazai felsőfokú képzés, határozott
időre alkalmazható
a) szakközépiskolában, továbbá a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel a
szakiskolában a szakmai elméleti és szakmai gyakorlati tantárgyak és a szakmai
előkészítő ismeretek, valamint gimnáziumban a munkába állást előkészítő,
illetve segítő elméleti és gyakorlati ismeretek oktatására, továbbá minden
iskolában a tanórán kívüli foglalkozás megtartásához a képzés szakirányának
megfelelő technikusi, szakközépiskolai szakképesítéssel, iskolarendszeren
kívüli oktatásban szerzett felsőfokú szakképesítéssel és legalább öt éves
szakmai gyakorlattal rendelkező szakember;
b) alapfokú művészetoktatási intézményben, művészetoktatási szakközépiskolában
a gyakorlati és elméleti oktatáshoz középiskolai végzettséggel és legalább
ötéves szakmai gyakorlattal rendelkező szakember.
(4) Ha nincs a képzés szakirányának megfelelő hazai felsőfokú képzés szakiskolában – az elméletigényes szakmai gyakorlat kivételével – alkalmazható határozatlan időre az is, aki középiskolai végzettséggel és mestervizsgával rendelkezik.
(5) Az artistaképzésben gyakorlati képzésre alkalmazható határozatlan időre az is, aki érettségivel és a művészi pályán szerzett legalább tíz éves szakmai gyakorlattal rendelkezik.
(6) Az (1)-(5) bekezdésben felsorolt iskolai végzettség, képesítés pedagógus-munkakör betöltésére jogosító iskolai végzettség, illetve képesítés. A pedagógus besorolását az elismert, illetve a meglévő végzettségének, képesítésének megfelelően kell elvégezni.
(7) Iskolai, kollégiumi könyvtárostanárnak (tanítónak) alkalmazható az is, aki az e törvény 17. §-a (1) bekezdésének b)-e) és j) pontban felsorolt – az iskolában, kollégiumban pedagógus-munkakör betöltésére jogosító – tanítói vagy tanári végzettséggel és szakképzettséggel, továbbá iskolarendszeren kívüli oktatásban szerzett felsőfokú vagy középfokú könyvtárosi szakképzettséggel rendelkezik.
(8) Az emelt szintű oktatás kivételével az iskolai oktatás ötödik évfolyamán az adott tantárgy oktatására és pedagógus-munkakör betöltésére jogosít a szakkollégium elvégzését igazoló tanítói végzettség és szakképzettség.
(9) A (2)-(3) bekezdés alapján, határozott időre megállapodás azzal köthető, aki vállalja a munkakör betöltéséhez szükséges – a 17. § (1) bekezdésben előírt –, a (3) bekezdésben meghatározott esetben a felsőfokú pedagógus szakképesítés megszerzését. Az alkalmazás legfeljebb a felsőfokú tanulmányok elvégzéséhez szükséges időre szólhat. A szerződés legfeljebb további két évre meghosszabbítható akkor, ha a pedagógus önhibáján kívül nem tudta tanulmányait befejezni.
(10) Tanulmányai befejezéséig szóló határozott idejű kinevezéssel alkalmazható a felsőfokú oktatási intézmény utolsó évfolyamos hallgatója is, ha olyan tanulmányokat folytat, amelyben a munkakörére előírt szakképesítést fogja megszerezni.
(11) Általános iskolában és általános iskolai tanulókat fogadó kollégiumban napközi otthoni és tanulószobai foglalkozás megtartására, illetve kollégiumi nevelőtanárként alkalmazható, aki hittanár-nevelő szakos pedagógus végzettséggel rendelkezik.
128. § (1) Ha a pedagógus szakképesítése e törvényben meghatározott
képesítésnek nem felel meg, és e törvénynek a hatálybalépésekor a pedagógusnak
a) a nyugdíjjogosultság eléréséhez szükséges korhatárig tíz évnél kevesebb
ideje van, legfeljebb a nyugdíjkorhatár eléréséig változatlan munkakörben
tovább foglalkoztatható;
b) a nyugdíjjogosultság eléréséhez szükséges korhatárig tíz évnél több ideje
van, e törvény hatálybalépésének napjától számított öt év után csak akkor
foglalkoztatható tovább pedagógus-munkakörben, ha tanulmányait a felsőfokú
pedagógus-szakképesítést nyújtó oktatásban megkezdte.
(2) E törvény hatálybalépésétől számított öt évig alkalmazható a kollégiumban nevelőtanárként, aki hittudományi egyetemi vagy főiskolai oklevéllel rendelkezik. Foglalkoztatására a 127. § (9) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.
(3)
a) 2006. szeptember 1-jéig alkalmazható idegen nyelv oktatásra, továbbá idegen
nyelven történő nevelésre, oktatásra a megfelelő pedagógus végzettséggel és
legalább középfokú "C" típusú állami nyelvvizsga bizonyítvánnyal vagy
azzal egyenértékű okirattal rendelkező pedagógus, feltéve, hogy addig az
időpontig megkezdi tanulmányait a megfelelő felsőfokú iskolai végzettséget és
szakképzettséget tanúsító oklevél megszerzése céljából. A tanulmányok
megkezdése nélkül is alkalmazható e határidő elteltét követően – legfeljebb
annak a tanévnek a végéig, amelyben a nyugdíjkorhatárt eléri – az a pedagógus,
aki 2002. augusztus 31-ig betölti az ötvenedik életévét, feltéve, hogy legalább
tíz év gyakorlattal rendelkezik az adott nyelv tanítása terén. E
rendelkezéseket a nemzetiségi, etnikai kisebbségi nyelv oktatására azzal az
eltéréssel kell alkalmazni, hogy
aa) a pedagógusnak az adott nyelvből felsőfokú "C" típusú állami
nyelvvizsga bizonyítvánnyal vagy azzal egyenértékű okirattal kell rendelkeznie,
és tanulmányait 2003. szeptember 1-jéig kell megkezdenie,
ab) a bolgár, a cigány (romani, illetve beás), a görög, a lengyel, az örmény, a
ruszin, az ukrán nyelv oktatására a felsőoktatási tanulmányok megkezdése
nélkül, korlátlan határideig alkalmazható az, aki az aa) pontban meghatározott
feltételeknek megfelel,
ac) az e bekezdés a) pontjában foglaltak a német nemzetiségi oktatásban nem
alkalmazhatók.
b) A nemzeti, etnikai kisebbségi iskolai nevelésben-oktatásban – az anyanyelv
és irodalom tantárgy kivételével – az ötödik évfolyamtól kezdődően a tantárgyak
anyanyelven történő oktatására pedagógus-munkakört tölthet be, és vezetői
megbízást kaphat az is, aki rendelkezik az e törvény 17. §-ának (1) bekezdésében,
illetve 30. §-ának (11) bekezdésében, 127. §-a (1) bekezdésének a)-b) pontjában
vagy (8) bekezdésében meghatározott felsőfokú iskolai végzettséggel és
szakképzettséggel, továbbá felsőfokú „C” típusú állami nyelvvizsga
bizonyítvánnyal, vagy azzal egyenértékű okirattal.
c) A nemzeti, etnikai kisebbségi kollégiumi nevelésben pedagógus-munkakört
tölthet be és vezetői megbízást kaphat az is, aki megfelel a b) pontban
meghatározott feltételeknek.
d) A nemzeti, etnikai kisebbségi óvodai nevelésben
– pedagógus-munkakört tölthet be és vezetői megbízást kaphat az is, aki
megfelel az e törvény 127. § (1) bekezdése a) pont, második gondolatjelében
vagy b) pontjában meghatározott feltételeknek, továbbá felsőfokú "C"
típusú állami nyelvvizsga bizonyítvánnyal, illetve azzal egyenértékű okirattal
rendelkezik,
– pedagógus-munkakört tölthet be az is, aki megfelel az első gondolatjelben
meghatározott vagy e § (1) bekezdés a) pontjában, illetve (5) bekezdésében
meghatározott feltételeknek és legalább középfokú "C" típusú állami
nyelvvizsga bizonyítvánnyal vagy azzal egyenértékű okirattal rendelkezik.
e) A nemzeti, etnikai kisebbségi szakképzésben gyakorlati ismeretek oktatására
pedagógus-munkakört tölthet be az is, aki megfelel e törvény 127. §-ának (1)
bekezdésének c)-e) pontjában vagy (2)-(4) bekezdésében meghatározott
feltételeknek és legalább középfokú „C” típusú állami nyelvvizsga
bizonyítvánnyal, illetve azzal egyenértékű okirattal rendelkezik.
f) Az a)-e) pontban szabályozott nyelvvizsga bizonyítványt vagy azzal egyenértékű
okiratot a pedagógus-munkakörben foglalkoztatottaknál a besorolásnál és a
további szakképesítés után járó illetménynövekedés meghatározásakor figyelmen
kívül kell hagyni.
(4)
az óvónői szakközépiskolai szakon
a) a képzés e törvény hatálybalépését követő év szeptember 1-jétől óvodai és
kollégiumi gyermekfelügyelői, pedagógiai asszisztensi, szabadidő szervezői
szakra változik;
b) e törvény hatálybalépése előtt megkezdett tanulmányokat változatlan
feltételekkel fejezheti be a tanuló, kérelmére azonban lehetővé kell tenni,
hogy az érettségi-képesítő vizsga keretében gyógypedagógiai, továbbá
közművelődési alapismeretekből levizsgázzon, és az új szaknak megfelelő
végzettséget is megszerezze;
c) kiadott érettségi-képesítő bizonyítvánnyal – kivéve a 128. § (1)
bekezdésének a) pontjában és (8) bekezdésében meghatározott feltételnek
megfelelő pedagógust – utoljára az 1997. évben lehet óvónői munkakörben
alkalmazni a 127. § (9) bekezdésében meghatározott feltételekkel;
d) kiadott érettségi-képesítő bizonyítvánnyal rendelkező, ha 1993. szeptember
1-jétől 1998. december 31-ig gyógypedagógia és közművelődési alapismeretekből
vizsgát tesz, megszerzi a b) pontban meghatározott képesítést, a vizsgát az
iskola az igényeknek megfelelően szervezi, a vizsgára való felkészülést az
iskola kérésre konzultációs foglalkozások szervezésével segíti; e) szerzett
szakképzettség az oktatás finanszírozása tekintetében nem számít első
szakképzettségnek.
(5)
Az (1) bekezdésben meghatározottaktól eltérően pedagógus-munkakörben továbbra
is foglalkoztatható és alkalmazható
a) óvodapedagógusként, aki óvónői szakközépiskolában szerzett
érettségi-képesítő bizonyítvánnyal,
b) gép– és gyorsírás tantárgy oktatására, aki gépírás és gyorsírás tanítására
jogosító bizonyítvánnyal,
c) szakmai gyakorlati képzésre, aki érettségi bizonyítvánnyal és tanfolyami
képzésben szerzett műszaki oktatói vagy szakoktatói bizonyítvánnyal, illetve
technikus tanári képesítést tanúsító bizonyítvánnyal,
d) gyógypedagógus-munkakörben, aki óvónői, tanítói, illetve tanári oklevéllel,
e) technika-gyakorlati foglalkozás tantárgy oktatására, aki a szakiránynak
megfelelő felsőfokú iskolai, illetve felsőfokú szakoktatói vagy műszaki oktatói
végzettséggel és szakképzettséggel, f) kollégiumban, aki felsőfokú iskolai
végzettséggel és szakképzettséggel,
g) szakközépiskolában a szakmai elméleti tantárgyak, valamint a
tizenegyedik-tizenharmadik évfolyamon a szakmai előkészítő ismeretek
oktatására, aki a képzés szakirányának megfelelő főiskolai szintű tanári vagy a
képzés szakirányának megfelelő felsőfokú végzettséggel és szakképzettséggel
rendelkezik abban az esetben, ha a bizonyítvány, oklevél megszerzése óta 1996.
szeptember 1. napjáig az adott pedagógus-munkakörben legalább hét év szakmai
gyakorlatot szerzett. A műszaki oktatói, szakoktatói munkakörben szerzett
gyakorlatba be kell számítani a vállalati gyakorlati oktatásban szerzett
gyakorlat idejét is. A szakmai gyakorlat idejének számításánál alkalmazni kell
az e törvény 18. §-ának (5) bekezdésében foglaltakat.
(6)
Ha a szakiskolában a gyakorlati képzést végző pedagógus nem rendelkezik
középiskolai végzettséggel, és e törvény hatálybalépésekor
a) a nyugdíjjogosultság eléréséhez szükséges korhatár eléréséig legfeljebb öt
évre van szüksége, a nyugdíjkorhatár eléréséig változatlan munkakörben tovább
foglalkoztatható;
b) a nyugdíjjogosultság eléréséhez öt évnél több, de tíz évnél kevesebb időre
van szüksége, legfeljebb a nyugdíjkorhatár eléréséig változatlan munkakörben
tovább foglalkoztatható, ha legalább tíz év iskolai vagy vállalati gyakorlati
oktató munkában szerzett gyakorlata van, a szükséges gyakorlat hiányában e
törvény hatálybalépésének napjától számított öt év után csak akkor
foglalkoztatható, ha megszerezte a középiskolai végzettséget;
c) a nyugdíjjogosultság eléréséhez szükséges korhatárig tíz évnél több, de
tizenöt évnél kevesebb időre van szüksége, e törvény hatálybalépésének napjától
számított öt év után csak akkor foglalkoztatható, ha megszerezte a középiskolai
végzettséget;
d) a nyugdíjjogosultság eléréséhez szükséges korhatárig tizenöt évnél több
időre van szüksége, e törvény hatálybalépésének napjától számított öt év után a
127. § (9) bekezdésében meghatározott feltételekkel lehet foglalkoztatni.
(7) Az e § alapján foglalkoztatott pedagógus (1)-(2) és (4)-(6) bekezdésben felsorolt iskolai végzettsége, képesítése pedagógus-munkakör betöltésére jogosító iskolai végzettség, illetve képesítés és a pedagógus besorolását a meglévő iskolai végzettsége, illetve képesítése alapján kell elvégezni.
(8) Azt a közalkalmazott pedagógust, akinek nincs pedagógus-szakvizsgája, az iskolai végzettsége és szakképzettsége alapján kell besorolni. Azt a közalkalmazott pedagógust pedig, aki pedagógus szakvizsgával rendelkezik, az ezt igazoló oklevél bemutatását követő év első munkanapjától kezdődően a pedagógus-szakvizsga alapján kell besorolni. A pedagógus-szakvizsgával egyenértékű a munkakör ellátásához szükséges végzettség és szakképzettség mellett az egyetemi vagy főiskolai szakirányú továbbképzésben szerzett – jogszabályban meghatározott – szakképzettség. A pedagógus-szakvizsgával egyenértékű, továbbá a munkakör ellátásához szükséges végzettséghez és szakképzettséghez kapcsolódó szakterületen szerzett tudományos fokozat, valamint a doktori cselekmény alapján szerzett doktori cím.
(9) A kötelező továbbképzésben való részvételt nem lehet megkövetelni attól, aki a 19. § (5) bekezdése hatálybalépésének napján az ötvenedik életévét betöltötte. A pedagógus-szakvizsga bevezetéséig a továbbképzésben való részvételi kötelezettség – jogszabályban meghatározottak szerint – áll be.
(10)
Az előírt szakmai gyakorlat megléte esetén – megismételt pályázati eljárás
alapján –
a) óvodavezető, illetve általános iskolai igazgató lehet az is, aki középfokú
óvónőképzőben, óvónői, illetve középfokú tanítóképzőben szerzett tanítói
végzettséggel rendelkezik,
b) alapfokú művészetoktatási intézményben igazgató lehet az is, aki
zenekonzervatóriumban szerzett végzettséggel rendelkezik, feltéve, hogy a
korábbi pályázati eljárásban nem jelentkezett olyan pályázó, aki rendelkezik
megfelelő szakmai gyakorlattal, valamint az előírt felsőfokú iskolai
végzettséggel.
(11) A diákparlamentet első ízben 1997-ben kell összehívni.
(12) A 127. § (1) bekezdésében meghatározott rendelkezéseket – ha nemzetközi megállapodás másképp nem rendelkezik – a magyar nevelési-oktatási intézményekben kiállított iskolai végzettségek és szakképzettségek tekintetében lehet alkalmazni. Az e rendelkezések alapján honosított oklevéllel, bizonyítvánnyal rendelkezőt 2004. szeptember 1-jétől kezdődően – a (13) bekezdésben meghatározott kivétellel – akkor lehet pedagógus-munkakörben foglalkoztatni, ha tanulmányait a felsőfokú pedagógus-szakképesítést nyújtó oktatásban megkezdte.
(13) A (12) bekezdésben foglaltaktól eltérően tovább foglalkoztatható
a) a nyugdíjjogosultság eléréséhez szükséges korhatárig az, akinek 1999.
szeptember 1. napján a nyugdíjjogosultság eléréséhez szükséges korhatárig tíz
évnél kevesebb ideje van hátra,
b) a honosított oklevélnek megfelelő pedagógus-munkakörben az, aki az adott
pedagógus-munkakörben 1999. szeptember 1-jéig legalább hét év szakmai
gyakorlatot szerzett.
A nevezési lap” nyomtatása: Internet Explorer: „Fájl, nyomtatás” menüre, majd kijelölni a , ezután nyomtatási parancs „kijelölt terület”!
XXV. Pedagógus Kupa
NEVEZÉSI LAP
2017.01.21.
Csapatnév és elérhetőség (tel., e-mail, lev.cím*):…………………………………………
…………………………………………………………………………………
NÉV, LAKCÍM ISKOLA NEVE VAGY
VÉGZETTSÉG IGAZOLÁSA *
1……………..……………………………………………………………………………………………
2……………..……………………………………………………………………………………………
3…………………..………………………………………………………………………………………
4…………………..……………………………………………………………………………………….
5……………………………………………………………………………………………………………
6…………………………………...……………………………………………………………………….
7……………………………………………………………………………………………………………
8……………………………………………………………………………………………………………
9………………………………………..……………………………………………………………………
10………………………………………..…………………………………………………………………..
11………………………………………..………………………………………………………………….
12……………………………………..……………………………………………………………………..
* Kérjük az intézmény nevét, ahol tanít, vagy diplomájának számát.
Amennyiben nyelvvizsga hiányában nem kapta meg valaki a diplomáját, ebben az esetben az index számát kérjük
megadni! Csak lezárt indexet fogadunk el!
„BSc” diplomát is elfogadunk! MSc hallgatók „szülői ig.”
Tisztelt csapatvezetők, játékosok, Kedves kollégák!
Örömmel vettük jelentkezéseteket a XXV. Pedagógus Kupa és II. Fábián Tamás Teremlabdarúgó Emléktornára ( 2017. 01. 21. )! Az alábbiakban közöljük a jelentkezett csapatok csoportbeosztását.
Ebben az évben is Domaszék ad otthont népszerű tornánknak.
A mérkőzések pontos időbeosztását a „Helyszínek” oldalon találod. Ne felejtsétek el a nevezési lapot kinyomtatni a „Versenykiírás” oldalról, és a megfelelő igazolásokat magatokkal hozni!
Bármilyen kérdésetek van, a megadott telefonszámon nyugodtan érdeklődjetek!
Mindenkinek kívánok Boldog Új Évet és sikeres felkészülést!
A XXV. Pedagógus Kupa és
II. Fábián Tamás Teremlabdarúgó Emléktornára
Jelentkezett csapatok:
„A” csoport: Domaszék
1. Deák Ferenc Gimnázium Szeged
csap. vez,: Dargó Ferenc
2.”Kutyákok”
csap. vez.: Sipos Zoltán
3.”Tádé”
csap. vez.: Petrovics Kálmán és Gyenge Balázs
4.”Krúdy” –Szegedi Szakképzési Centrum
Krúdy Gyula Szakképző Iskolája
csap. vez.: Molnár Zoltán
„B” csoport: Domaszék
1. „Ságvári” – SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola (Szeged)
csap. vez.: Tóth Károly
2.”Dudi Barátai SC”
csap. vez.: Kovács Márk
3. ”Zengő Alföld”
csap. vez.: Bodó Attila
4.MAT FC (Alsóváros)
csap. vez.: Vámos-Poljak Zsolt
Kedves Sporttársak, Kollégák!
A torna 1993 – 2005. négy, 2006-2011. három, 2012-2014 -ben két helyszínen zajlott.
2015-2016-ban egy helyszínen rendeztük meg.
A Csongrád megyei Ásotthalom, Mórahalom, Zákányszék, Domaszék Sportcsarnokaiban ideális körülményeket teremtünk játékosnak, szurkolónak egyaránt. A nevezett csapatok számától és egyéb okoktól függ, hogy hány termet veszünk igénybe. Az utóbbi időkben kevesebben neveztek, ezért Mórahalom és Zákányszék csarnoka régóta nem „játszik”.
2015-2016 –ban egy helyszínen, Domaszéken zajlott a tíz csapatos torna. Két csoportban 1x25 perces meccsek voltak.
A XXV. Pedagógus Kupa és II. Fábián Tamás Teremlabdarúgó Emléktorna egy helyszínen zajlik: Domaszéken az „A”, „B” csoport mérkőzései.
Néhány szót Fábián Tamásról.
1958-ban Szombathelyen született. Tanulmányait a Szegedi Tudományegyetemen végezte, előbb 1980-84 között földrajz-testnevelés szakos általános iskolai, majd 1986-89 között földrajz szakos középiskolai tanár szakon.A túrák, kirándulások szervezése már a főiskolai években fontos része lett életének. Természetesen az utazásokhoz kapcsolódó térképek, útikönyvek gyűjtése is megkezdődött.
Az ásványokba az 1980-as években szeretett bele, és legszebb példányait az akkor virágkorát élő Nagybánya környéki bányákból (Kapnik-, Erzsébet-, Herzsa-, Felsőbánya) gyűjtötte. Ez a szenvedély hozta létre azt a közel 3000 db-os állományt, aminek legszebb darabjai ma 4 helyszínen, Vasváron, Bonyhádon illetve Szegeden a Vadasparkban és az Agórában ejthet csodálatba gyereket, felnőttet, szakembert és laikust.
Világjáró, fotós, ásványgyűjtő, tanító lett.
Utazásai során bejárta Európa, Ázsia, Dél-Amerika, Afrika nevezetes, ismert és ismeretlen tájait, megcsodálta és megörökítette Izland vulkánjait, gejzírjeit. Előadásit azokra a megélt élményeire építette, amit a világ közel 50 országából gyűjtött. Új-Zélandon, Indiában, Nepálban, Tibetben, Marokkóban, Törökországban, Szíriában, Kenyában, Peruban, Argentínában, Patagóniaban, Kubában stb?kereste a válaszokat a geológia kérdéseire.
Fotóit ugyanazzal az aprólékossággal és műgonddal készítette, amivel az utakat tervezte, az ásványait válogatta, vagy a hétköznapi teendőit végezte.
A hátrahagyott diák, feljegyzések, beszámolók, dokumentálják azokat a természetföldrajzi ismereteket, amelyeket – az egykori földrajztudósokhoz hasonlóan – a világot járva, annak titkait kutatva, érdekességeit és veszélyeit megtapasztalva szerzett, és népszerű előadásain továbbadott. Nem csak az egyetemen hallgatták tartalmas, gazdagon illusztrált előadásait, gyakran hívták őt tudományos társaságok, diákcsoportok, nyugdíjas klubok, könyvtárak.
A Szegedi Tudományegyetem Természeti Földrajzi Tanszék állományába 1986-ban került. Alapvető feladata a terepgyakorlatok és a tanulmányi kirándulások vezetése, regionális természeti földrajzi gyakorlatok tartása, a Védett természeti értékek, a Természetvédelem földrajzi alapjai című kurzusok gyakorlatainak ellátása volt.
Rendszeresen tartott speciális kollégiumokat a Nemzeti parkok, a Kárpát-medence ásványai és a Magashegységek formakincse címmel, ami az egyik leglátogatottabb volt a karon.
Hatékonyan segítette a geotudományi érdeklődésű hallgatók beiskolázását, földrajzi versenyeket szervezett, rendszeresen publikált a Földrajz Tanításában, a Földgömbben.
Tagja volt a Magyar Hegymászó Klubnak, a Magyar Minerofil Társaságnak és egyik alapítója a Magyar Földtani Védegyletnek.
Utolsó, több hetes, afrikai expedíciójának egyik fő állomása, a világon egy egyedülálló geológiai képződmény, az etiópiai Erta Ale tűzhányó tevékenységének megfigyelése lett volna. A támadás a vulkán közelében, éjszaka érte táborukat 2012. január 16 –ról 17 –re virradó éjszaka 00:30 perc körül. Tamás és barátja, Dr. Szabad Gábor az ismeretlen fegyveresek támadása során vesztette életét. 1994 –ben tagja volt a II. Pedagógus Kupa teremlabdarúgó torna győztes csapatának. A döntőben az Ő góljával nyert Ásotthalom csapata a Ságvári ellen 2:1 –re. (forrás: mfv.hu/tomi/)
Domaszék, „A” csoport: 1. Deák Ferenc Gimnázium Szeged
csap. vez: Dargó Ferenc
2.”Krúdy” –Szegedi Szakképzési Centrum
Krúdy Gyula Szakképző Iskolája
csap. vez.: Molnár Zoltán
3.”Kutyákok”
csap. vez.: Sipos
Zoltán
4.”Tádé”
csap. vez.: Petrovics
Kálmán
Domaszék, „B” csoport: 1. „Ságvári” – SZTE Gyakorló Gimnázium
és Általános Iskola
csap.vez.: Tóth
Károly
2.
”Dudi Barátai SC”
csap. vez.: Kovács
Márk
3. MAT FC (Alsóváros)
csap. vez.:
Vámos-Poljak Zsolt
4. ”Zengő Alföld”
csap. vez.: Bodó Attila
XXV. Pedagógus Kupa és II. Fábián Tamás Teremlabdarúgó
Emléktorna eredményei
Domaszék, „A” csoport mérkőzései:
08:30: Deák – Krúdy 0:1
09:10: Kutyákok – Tádé 6:1
09:50: Kutyákok – Deák 9:1
10:30: Krúdy – Tádé 3:2
11:10: Tádé – Deák 3:9
11:50: Krúdy – Kutyákok 3:4
Domaszék, „B” csoport mérkőzései:
12:30: Ságvári – MAT FC 3:1
13:10: Zengő Alföld – DBSC 2:1
13:50: Zengő A. – MAT FC 4:0
14:30: DBSC – Ságvári 2:1
15:10: DBSC – MAT FC 0:10
15:50: Zengő A. – Ságvári 6:4
Domaszék, 1. elődöntő:
„A” csop. 1. Kutyákok – „B” csop. 2.:MAT FC (I.) 3:2
2.
elődöntő (2 x 15 perc):
„A” csop. 2.:Krúdy – „B” csop.
1.:Zengő Alföld 2:6
Helyosztó
a 3. helyért:
I. vesztes:MAT FC - II. vesztes: Krúdy 3:4
Helyosztó az 1. helyért:
I.
győztes: Kutyákok - II.
győztes: Zengő Alföld 1:1
hétméteresekkel:
3:1
A torna végeredménye: 1. Kutyákok
Bányai Csaba, Cserenkó Szabolcs, Szálas János,
Sidó Szabolcs, Török Renátó, Retek Flórián, Sipos Zoltán csk.,
Sipos Árpád, Borbély Erik, Palyol Péter.
2. Zengő Alföld
3. Krúdy
4. MAT
FC
Legjobb Kapus: Pluhár Gábor – Zengő Alföld
Legjobb mezőnyjátékos: Brinszki Adrián - Krúdy
Gólkirály:
Bodó Attila – 4 gól (holtversenyben az idősebb jogán) – Zengő Alföld
Legrutinosabb játékos: Sipos Zoltán - Kutyákok
Pillér takarékszövetkezet, Szt. Erzsébet Gyógyfürdő
Mórahalom, Csongrád Megyei Szabadidősport Szövetség, Nógrádi Antal, vállalkozó
– Ásotthalom, Somodi Sándor, borász - Ásotthalom , Németh István, pálinkafőző –
Ásotthalom, Vigadó Étterem (Bubori Róbert) – Mórahalom, Mutter BT. – Ásotthalom, Domaszék Község Önkormányzata, Guczi Tibor – Ásotthalom, Fábián Tamás –Ért – Ék – Alapítvány,
Rádió88, Délmagyarország,
Dlusztus Imre újságíró
I – XVIII. Torna szervezői
Gyenge Balázs, az ásotthalmi Kiss Ferenc Általános Iskola testnevelő tanára. Tel.: 06-20-3933335, Levelezési cím: bgyenge@freemail.hu
Révész Gábor, a mórahalmi Sportcsarnok vezetője és az Általános Iskola tanítoja, testnevelője.
Tel.: 06-20-4108200, 06-70-3751071
Szondi Sándor, a zákányszéki Sportcsarnok vezetője. Tel.: 06-30-6062360
Németh László, a domaszéki Sportcsarnok vezetője. Tel.: 06-70-4523345
A torna játékvezetői 2008 -ban: Rácz László, Vezér Dezső, Keresztúri István
2009 –ben: a Csongrád Megyei Labdarúgó Szövetség küldött játékvezetői.
RÉVÉSZ GÁBORNAK KÖSZÖNJÜK EDDIGI MUNKÁJÁT ÉS VISSZAVÁJRUK !
VEZÉR DEZSŐ JÁTÉKVEZETŐ ÉVEKIG VEZETTE A TORNÁKAT. SAJNOS 2010. FEBRUÁRJÁBAN ELHUNYT. NYUGODJÉK BÉKÉBEN!
A XIX - XXI. Torna szervezői:
Gyenge Balázs, az ásotthalmi Kiss Ferenc Általános Iskola testnevelő tanára. Tel.: 06-20-3933335, Levelezési cím: bgyenge@freemail.hu
Szondi Sándor, a zákányszéki Sportcsarnok vezetője. Tel.: 06-30-6062360
Németh László, a domaszéki Sportcsarnok vezetője. Tel.: 06-70-4523345
A XXII-XXV. Torna szervezői: Gyenge Balázs, az ásotthalmi Kiss Ferenc Általános Iskola testnevelő tanára. Tel.: 06-20-3933335, Levelezési cím: bgyenge@freemail.hu
Németh László, a domaszéki Sportcsarnok vezetője. Tel.: 06-70-4523345
.
A XVI. ( 2008. évi ) torna
támogatói voltak.
A Csongrád Megyei Szabadidősport Szövetség,
Csongrád Megyei Sporthivatal,
Mórahalom és Vidéke Takarékszövetkezet
Ásotthalom, Mórahalom, Zákányszék, Domaszék Önkormányzatai
Erdélyi Antal Vállakozó – Ásotthalom
Nógrádi Antal Vállalkozó – Ásotthalom
Turu Kálmán Hentesüzlet – Mórahalom
Somodi Sándor Borász –Ásotthalom
Zsuzsi Cukrászda – Ásotthalom
Szeged Városi Sportigazgatóság
Fényes Vendéglő – Ásotthalom
A Varga Csárda - Mórahalom
Bubori Károly Vállalkozó - Mórahalom
Délmagyarország napilap
DFA Hugária KFT
A XVII. ( 2009. évi ) torna
támogatói :
A Csongrád Megyei Szabadidősport Szövetség,
Csongrád Megyei Sporthivatal,
Mórahalom és Vidéke Takarékszövetkezet
Ásotthalom, Mórahalom, Zákányszék, Domaszék Önkormányzatai
Erzsébet Gyógyfürdő, Mórahalom
Erdélyi Antal Vállakozó – Ásotthalom
Nógrádi Antal Vállalkozó – Ásotthalom
Turu Kálmán Hentesüzlet – Mórahalom
Somodi Sándor Borász –Ásotthalom
Zsuzsi Cukrászda – Ásotthalom
Szeged Városi Sportigazgatóság
Fényes Vendéglő – Ásotthalom
A Varga Csárda - Mórahalom
Bubori Károly Vállalkozó - Mórahalom
Délmagyarország napilap
A XVIII. ( 2010. évi ) torna
támogatói:
A Csongrád Megyei Szabadidősport Szövetség,
Csongrád Megyei Sporthivatal,
Pillér Takarékszövetkezet
Ásotthalom, Mórahalom, Zákányszék, Domaszék Önkormányzatai
Erzsébet Gyógyfürdő, Mórahalom
Nógrádi Antal Vállalkozó – Ásotthalom
Turu Kálmán Hentesüzlet – Mórahalom
Somodi Sándor Borász –Ásotthalom
Zsuzsi Cukrászda – Ásotthalom
A Varga Csárda - Mórahalom
Bubori Károly Vállalkozó - Mórahalom
Fődi István – Borász-Tanár-Játékos
Délmagyarország Napilap
A XIX. ( 2011. évi ) torna támogatói:
Pillér Takarékszövetkezet
Erzsébet Gyógyfürdő – Mórahalom
Domaszék, Zákányszék Önkormányzata
Zsuzsi Cukrászda – Ásotthalom
Turu Kálmán Hentesüzlet - Mórahalom
Varga Csárda - Mórahalom
Petró Ferenc – Ásotthalom Polgármestere
Nógrádi Antal – vállalkozó
Bubori Károly - vállalkozó
Németh László – a domaszéki Sportcsarnok igazgatója
Somodi Sándor – borász
Dobák Sándor - borász
Molnár Pékség - Ásotthalom
Délmagyarország, Délvilág
A XX. ( 2012. évi ), jubileumi torna
támogatói:
Pillér Takarékszövetkezet
Kel – Feder – Kelebia
Erzsébet Gyógyfürdő – Mórahalom
Ásotthalom, Domaszék, Zákányszék Önkormányzata
Turu Kálmán Hentesüzlet - Mórahalom
Varga Csárda - Mórahalom
Erdélyi Antal – Ásotthalom
Nógrádi Antal – vállalkozó
Bubori Károly - vállalkozó
Somodi Sándor – borász
Dobák Sándor - borász
Molnár Pékség - Ásotthalom
Délmagyarország, Délvilág, Szegedma.hu, Magyar Rádió Szeged
A XXI. ( 2013. évi ) torna támogatói:
Pillér Takarékszövetkezet
Erzsébet Gyógyfürdő – Mórahalom
Nógrádi Antal – vállalkozó
Kel-Feder – Kelebia
Ásotthalom, Domaszék Önkormányzata
Turu Kálmán Hentesüzlet – Mórahalom
Somodi Sándor Borász – Ásotthalom
Dobák Sándor Borász – Ásotthalom
Varga Csárda – Mórahalom
Németh István – Ásotthalom
Bubori Károly vállalkozó – Mórahalom / 2013 † /
Délmagyarország, Délvilág, Szegedma.hu, Magyar Rádió Szeged.
A XXII. ( 2014. évi ) torna
támogatói:
Pillér Takarékszövetkezet
Erzsébet Gyógyfürdő – Mórahalom
Nógrádi Antal – vállalkozó, Ásotthalom
Kel-Feder – Kelebia
Ásotthalom, Domaszék Önkormányzata
Turu Kálmán Hentesüzlet – Mórahalom
Somodi Sándor Borász – Ásotthalom
Fenyő Panzió - Ásotthalom
Dobák Sándor Borász – Ásotthalom
Németh István – Ásotthalom
Mutter Bt. - Ásotthalom
Bubori Róbert vállalkozó – Mórahalom
CBA Príma - Szeged
Délmagyarország, Délvilág, Szegedma.hu, Magyar Rádió Szeged.
XXIII. ( 2015.évi ) torna támogatói:
Pillér Takarékszövetkezet
Erzsébet Gyógyfürdő – Mórahalom
Domaszék Önkormányzata
Turu Kálmán Hentesüzlet – Mórahalom
Somodi Sándor Borász – Ásotthalom
Dobák Sándor Borász – Ásotthalom
Németh István – Ásotthalom
Mutter Bt. – Ásotthalom
Bubori Róbert – Mórahalom
Gárgyán Tibor – Mórahalom
Dlusztus Imre – újsáíró
Guczi Tibor - Ásotthalom
Délmagyarország, Délvilág
XXIV. (2016. évi ) torna támogatói:
Pillér takarékszövetkezet
Szt. Erzsébet Gyógyfürdő Mórahalom
Csongrád Megyei Szabadidősport Szövetség
Nógrádi Antal, vállalkozó - Ásotthalom
Somodi Sándor, borász - Ásotthalom
Németh István, pálinkafőző – Ásotthalom
Dobák Sándor, borász – Ásotthalom
Vigadó Étterem (Bubori Róbert) – Mórahalom
Mutter BT. – Ásotthalom
Domaszék, Ásotthalom Község Önkormányzatai
Guczi Tibor – Ásotthalom
Szekeres Zsolt, vállalkozó – Kübekháza
Fábián Tamás –Ért – Ék – Alapítvány
Kocsis Attila - testnevelő
Rádió88
Délmagyarország
XXV. (2017. évi ) torna támogatói:
Pillér takarékszövetkezet
Szt. Erzsébet Gyógyfürdő Mórahalom
Csongrád Megyei Szabadidősport Szövetség
Nógrádi Antal, vállalkozó - Ásotthalom
Somodi Sándor, borász - Ásotthalom
Németh István, pálinkafőző – Ásotthalom
Vigadó Étterem (Bubori Róbert) – Mórahalom
Mutter BT. – Ásotthalom
Domaszék Község Önkormányzatai
Guczi Tibor – Ásotthalom
Szekeres Zsolt, vállalkozó – Kübekháza
Fábián Tamás –Ért – Ék – Alapítvány
Rádió88
Délmagyarország
Dlusztus Imre újságíró